PMIF programa

Atsižvelgus į poreikį remti tvirtas valstybių narių priėmimo, prieglobsčio, integracijos ir migracijos sistemas, užkirsti kelią spaudimo situacijoms ir tinkamai solidariai spręsti su jomis susijusius klausimus, o neteisėtus ir nesaugius atvykimo kelius pakeisti legaliais ir saugiais.

PMIF programos investicijų kryptys

Prieglobstis

Lietuva šiomis investicijomis siekia suteikti humanitarinę pagalbą, užtikrinti prieglobsčio prašytojų poreikius atitinkantį apgyvendinimą ir priėmimo sąlygas, suteikti teisinę pagalba ir reikalingą...

Prieglobstis

Lietuva šiomis investicijomis siekia suteikti humanitarinę pagalbą, užtikrinti prieglobsčio prašytojų poreikius atitinkantį apgyvendinimą ir priėmimo sąlygas, suteikti teisinę pagalba ir reikalingą informaciją.

Pagrindiniai tikslai:

Poklytis:

Priėmimo sąlygų reforma. Agentūros įgalinimas veikti

Teisinės pagalbos teikimo tobulinimas

Paslaugų ir humanitarinės pagalbos užtikrinimas trečiųjų šalių piliečiams

Plečiama apgyvendinimo infrastruktūra

Pabėgėlių priėmimo centras įgalinimas veikti kaip logistinis aprūpinimo centras

Mažinamos investicijos, planuotos humanitariniams paketams pasienyje

Atsisakoma planuotų vertinimų priėmimo srityje

Iš viso konkretaus tikslo finansavimas didinimas 10,6 mln. Eurų

Prieglobstis

Lietuva šiomis investicijomis siekia suteikti humanitarinę pagalbą, užtikrinti prieglobsčio prašytojų poreikius atitinkantį apgyvendinimą ir priėmimo sąlygas, suteikti teisinę pagalba ir reikalingą informaciją.

Pagrindiniai tikslai:

Priėmimo sąlygų reforma. Agentūros įgalinimas veikti

Teisinės pagalbos teikimo tobulinimas

Paslaugų ir humanitarinės pagalbos užtikrinimas trečiųjų šalių piliečiams

Poklytis:

Plečiama apgyvendinimo infrastruktūra

Pabėgėlių priėmimo centras įgalinimas veikti kaip logistinis aprūpinimo centras

Mažinamos investicijos, planuotos humanitariniams paketams pasienyje

Atsisakoma planuotų vertinimų priėmimo srityje

Iš viso konkretaus tikslo finansavimas didinimas 10,6 mln. Eurų

Integracija

Integracijos sistema Lietuvoje šiuo metu daugiausia paremta paslaugų teikimu trečiųjų šalių piliečiams (socialinės, psichologinės, vertimo, pagalbos paslaugos, pilietinės orientacijos mokymai, kalbų kursai ir...

Integracija

Integracijos sistema Lietuvoje šiuo metu daugiausia paremta paslaugų teikimu trečiųjų šalių piliečiams (socialinės, psichologinės, vertimo, pagalbos paslaugos, pilietinės orientacijos mokymai, kalbų kursai ir kt.) priėmimo centruose ir didžiuosiuose miestuose (Vilnius, Kaunas, Klaipėda). 2014-2020 metais PMIF investicijos buvo skirtos trečiųjų šalių piliečių kalbinių įgūdžių ir kitų kompetencijų gerinimui, ryšių su vietos bendruomenėmis kūrimui. Buvo skirta investicijų vieningai lietuvių kalbos mokymo metodikai kurti ir integracijos procesams savivaldybėse stiprinti. Siekiant kurti integracijos politiką vietos lygmeniu ir įgalinti vietos veikėjų bendradarbiavimo tinklą, šešios savivaldybės dalyvavo gebėjimų stiprinimo projekte.

2021-2027 m. šios savivaldybės bus įtrauktos į tolimesnes investicijas, taip pat projektas bus plečiamas įtraukiant naujas savivaldybes. Šios investicijos bus derinamos su tikslinių paslaugų finansavimu ir vietos strategijų įgyvendinimo stebėsena.

Didėjant trečiųjų šalių piliečių skaičiui, būtina standartizuoti teikiamas paslaugas, gerinant jų kokybę ir didinant apimtį. Ypač svarbu ir toliau tobulinti psichologines ir sveikatos priežiūros bei įdarbinimo paslaugas. Siekiant padidinti trečiųjų šalių piliečių aprėptį ir plėsti teikiamas paslaugas, investicijos bus derinamos su Europos socialinio fondo+ investicijomis, PMIF daugiau dėmesio skiriant veiksmams, kurie didina viešųjų paslaugų prieinamumą (pvz. mentorystė, vertimas, pilietinio orientavimo, orientavimo į darbo rinką mokymai ir kt.).

Pagrindiniai tikslai:

Poklytis:

Savivaldybių vaidmens stiprinimas

Paslaugos. Finansuoti tiek, kiek būtina asmenims pasiekti viešosios politikos paslaugas

Vertimo paslaugų centralizavimas

Įtraukiamų savivaldybių skaičius didinimas nuo 8 iki 15

Finansavimas didinimas 0,98 mln. eurų

Integracija

Integracijos sistema Lietuvoje šiuo metu daugiausia paremta paslaugų teikimu trečiųjų šalių piliečiams (socialinės, psichologinės, vertimo, pagalbos paslaugos, pilietinės orientacijos mokymai, kalbų kursai ir kt.) priėmimo centruose ir didžiuosiuose miestuose (Vilnius, Kaunas, Klaipėda). 2014-2020 metais PMIF investicijos buvo skirtos trečiųjų šalių piliečių kalbinių įgūdžių ir kitų kompetencijų gerinimui, ryšių su vietos bendruomenėmis kūrimui. Buvo skirta investicijų vieningai lietuvių kalbos mokymo metodikai kurti ir integracijos procesams savivaldybėse stiprinti. Siekiant kurti integracijos politiką vietos lygmeniu ir įgalinti vietos veikėjų bendradarbiavimo tinklą, šešios savivaldybės dalyvavo gebėjimų stiprinimo projekte.

2021-2027 m. šios savivaldybės bus įtrauktos į tolimesnes investicijas, taip pat projektas bus plečiamas įtraukiant naujas savivaldybes. Šios investicijos bus derinamos su tikslinių paslaugų finansavimu ir vietos strategijų įgyvendinimo stebėsena.

Didėjant trečiųjų šalių piliečių skaičiui, būtina standartizuoti teikiamas paslaugas, gerinant jų kokybę ir didinant apimtį. Ypač svarbu ir toliau tobulinti psichologines ir sveikatos priežiūros bei įdarbinimo paslaugas. Siekiant padidinti trečiųjų šalių piliečių aprėptį ir plėsti teikiamas paslaugas, investicijos bus derinamos su Europos socialinio fondo+ investicijomis, PMIF daugiau dėmesio skiriant veiksmams, kurie didina viešųjų paslaugų prieinamumą (pvz. mentorystė, vertimas, pilietinio orientavimo, orientavimo į darbo rinką mokymai ir kt.).

Pagrindiniai tikslai:

Savivaldybių vaidmens stiprinimas

Paslaugos. Finansuoti tiek, kiek būtina asmenims pasiekti viešosios politikos paslaugas

Vertimo paslaugų centralizavimas

Poklytis:

Įtraukiamų savivaldybių skaičius didinimas nuo 8 iki 15

Finansavimas didinimas 0,98 mln. eurų

Grąžinimas ir grįžimas

Asmenims gavus neigiamus sprendimus dėl prieglobsčio Lietuvoje, jie turi išvykti į savo kilmės valstybę arba kitą valstybę, kurioje turi teisę gyventi. Savanoriškas grįžimas yra traktuojamas kaip labiau tvarus...

Grąžinimas ir grįžimas

Asmenims gavus neigiamus sprendimus dėl prieglobsčio Lietuvoje, jie turi išvykti į savo kilmės valstybę arba kitą valstybę, kurioje turi teisę gyventi. Savanoriškas grįžimas yra traktuojamas kaip labiau tvarus sprendimas ir užsienio valstybių taikomos politikos kartais vienintelis galimas grįžimo būdas. Priverstinis grąžinimas yra alternatyvus būdas spręsti situaciją, tačiau jis ne visada įmanomas dėl trečiųjų valstybių vykdomos politikos (pavyzdžiui, Irakas priverstinai grąžinamų asmenų nepriima).

Grąžinimas ir grįžimas

Asmenims gavus neigiamus sprendimus dėl prieglobsčio Lietuvoje, jie turi išvykti į savo kilmės valstybę arba kitą valstybę, kurioje turi teisę gyventi. Savanoriškas grįžimas yra traktuojamas kaip labiau tvarus sprendimas ir užsienio valstybių taikomos politikos kartais vienintelis galimas grįžimo būdas. Priverstinis grąžinimas yra alternatyvus būdas spręsti situaciją, tačiau jis ne visada įmanomas dėl trečiųjų valstybių vykdomos politikos (pavyzdžiui, Irakas priverstinai grąžinamų asmenų nepriima).

Asmenų perkėlimas iš ES ir trečiųjų valstybių

Siekiant prisidėti prie solidarumo ir teisingo atsakomybės pasidalinimo tarp Europos Sąjungos valstybių narių principo užtikrinimo ir palengvinti naštą Europos Sąjungos valstybėms narėms, susiduriančioms su...

Asmenų perkėlimas iš ES ir trečiųjų valstybių

Siekiant prisidėti prie solidarumo ir teisingo atsakomybės pasidalinimo tarp Europos Sąjungos valstybių narių principo užtikrinimo ir palengvinti naštą Europos Sąjungos valstybėms narėms, susiduriančioms su trečiųjų šalių piliečių srautais, taip pat prisidėti prie trečiųjų šalių piliečių, kuriems reikia prieglobsčio, perkėlimo į Europos Sąjungą iš trečiųjų šalių, Lietuvos Respublika….

Siekiant padėti migracijos spaudimą patiriančioms Europos Sąjungos šalims, kitos ES valstybės galės pasirinkti ar pabėgėlius perkelti į savo teritoriją, ar mokėti finansinius įnašus, ar teikti techninę pagalbą. Krizinių ir force majeure situacijų reglamente nustatoma reagavimo į staiga padidėjusį atvykstančiųjų srautą tvarka, užtikrinti solidarumą ir paramą valstybėms, į kurias plūsta iti daug žmonių iš trečiųjų šalių. Naujosios taisyklės taip pat apims atvejus, kai trečiosios šalys ar priešiški nevalstybiniai subjektai migrantus naudoja ES destabilizuoti.

Asmenų perkėlimas iš ES ir trečiųjų valstybių

Siekiant prisidėti prie solidarumo ir teisingo atsakomybės pasidalinimo tarp Europos Sąjungos valstybių narių principo užtikrinimo ir palengvinti naštą Europos Sąjungos valstybėms narėms, susiduriančioms su trečiųjų šalių piliečių srautais, taip pat prisidėti prie trečiųjų šalių piliečių, kuriems reikia prieglobsčio, perkėlimo į Europos Sąjungą iš trečiųjų šalių, Lietuvos Respublika….

Siekiant padėti migracijos spaudimą patiriančioms Europos Sąjungos šalims, kitos ES valstybės galės pasirinkti ar pabėgėlius perkelti į savo teritoriją, ar mokėti finansinius įnašus, ar teikti techninę pagalbą. Krizinių ir force majeure situacijų reglamente nustatoma reagavimo į staiga padidėjusį atvykstančiųjų srautą tvarka, užtikrinti solidarumą ir paramą valstybėms, į kurias plūsta iti daug žmonių iš trečiųjų šalių. Naujosios taisyklės taip pat apims atvejus, kai trečiosios šalys ar priešiški nevalstybiniai subjektai migrantus naudoja ES destabilizuoti.

Programos rezultatai

PMIF tarpinio vertinimo ataskaita ataskaita dėl veiksmų pagal Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo 2014–2020 m. nacionalinę programą įgyvendinimo ir pažangos, siekiant nacionalinės programos tikslų. Vertinimas buvo atliktas vadovaujantis Europos komisijos gairėmis (Europos Komisijos rekomendacijos tarpiniam PMIF programos vertinimui „Guidance on the common monitoring and evaluation framework for AMIF and ISF)

Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo metinės veiklos rezultatų ataskaitos

Stebėsenos komitetas

Stebėsenos komiteto sudėtis ir darbo reglamento nustatyta tvarka:

Stebėsenos komiteto posėdžiai